Total Pageviews

Saturday, 29 June 2013

Cerita Lucu: Suamiku


Seorang ibu muda sedang mengadu pada temannya, "Aku terpaksa minta cerai dari suamiku."

"Kenapa..?" tanya temannya kehairanan.

"Habis.., hampir setiap malam kerjanya keluar masuk disko." jawab si ibu muda.

"OOOOhh, jadi suamimu itu kaki disko lah yer.. ?" tanya temannya lagi.

"Bukan begitu..,sebenarnya dia ke sana mencari aku !" jawab si ibu muda.

Pengiran muda abdul qawi dan tengku amalin a'ishah puteri diijab kabulkan


Tahniah keduanya sila ke link di bawah

http://cikyanzone.blogspot.com/2013/06/pengiran-muda-abdul-qawi-dan-tengku.html

Tuesday, 25 June 2013

Cara-cara nak cover malu


 
1. Kalo tersepak batu: Jangan terus bangun, sebaliknyer anda baring dan terus berguling-guling hingga jauh dari perhatian ramai...lepas tu baru bgn bila takde orang nampak..

2. Kalo terjatuh beskal: cepat-cepat naik beskal anda semula dan jatuhla lagi sehingga berkali-kali supaya orang ingat anda saje-saje buat lawak...

3. Kalo terjatuh tangga: terus bersilat seolah-olah anda dirasuk atau sedang berlawan dengan makhluk halus...

4. Kalo terjatuh dalam longkang: pungutlah sampah yang ada sambil marah-marah dengan suara yang kuat, pasti orang menyangka anda seorang yang amat prihatin terhadap kebersihan....

5. Kalo jatuh ketika nak naik bas: jeritlah kuat-kuat.."oi! apa tolak-tolak ni?" walaupun tiada orang di blakang anda....

6. Kalo terjatuh di dpn bus stop: terus buat-buat pengsan sehingga ada orang membantu anda..kalo takde..baring terus sampai malam dan takde orang lagi kat bus stop tu...haa...ni lah masa sesuai untuk bangun semula....

7. Kalo jatuh tergelincir kat lantai licin: tarik la kawan (atau sesiapa yang ada kat sebelah anda) untuk jatuh bersama-sama supaya tak lah anda sorang je yang dapat malu...ye tak?....

Hiburan: Neelofa akui sudah halalkan hutang rm5k shahz jaszle

Salam,,
Untuk selanjutnya terus saja ke link di bawah


\http://suffianzone.blogspot.com/2013/06/hiburan-neelofa-akui-sudah-halalkan.html

Sunday, 23 June 2013

Cerita Lucu: Penjual Daging



Suatu pagi datanglah seorang penjual daging ke sebuah taman di Bandar Klang. "Dagiiiiing! Dagiiiiiiiiiinnngg!!!" jeritnya. Manakala di sebuah rumah, Abu, seorang pekerja kilang baru sahaja habis kerja dan hendak tidor terdengar jeritan si penjual daging yang menyakitkan telinga itu.

Abu: "Hoi Penjual daging! Engko nie takde HATI PERUT ke hah....!!!???"

Penjual daging : "Maaf encik kebetulan hari nie hati, perut sume dah dijual,tinggal daging jer..."

Bakal Suami Nora danish ustaz???

Salam semua,


Cikyan tak dapat menghuraikan secara terperinci.. Untuk selanjutnya sila ke link ini.. http://cikyanzone.blogspot.com/

Friday, 21 June 2013

Isteri Curang



Seorang rakan sepejabat telah beberapa kali memberitahu Amat yang isterinya berlaku curang dengan kawannya sendiri.

Melihat Amat seperti tidak percaya dengan ceritanya, suatu hari rakan tersebut berkata, "Mat, kau balik sekarang. Kau pasti akan lihat isteri kau sedang bermesraan dengan kawan kau tu".

Amat pun pulang untuk membuktikannya. Beberapa minit kemudian ia telah kembali dengan wajah lebih ceria, nampak lega.

"Bagaimana Mat?", tanya rakannya tadi.
"Kacau je kau nie. Dia bukan kawan aku. Kenal pun tidak, baru tadi pertama kali aku lihat dia...".

Peribahasa yg perlu dikongsi



Peribahasa: Seperti anjing jantan dgn anjing betina.
Maknanya: Dua orang yg pantang bertemu...asek nak beromen aje.

Peribahasa: Sepandai-pandai lalat terbang akhirnya ketaik jugak dia hinggap.
Maknanya: Orang kalau dah perokok tu...kalau dia berenti....akhirnya dia gerenti start balik punyer.

Peribahasa:Sepandai-pandai tupai melompat, tak pernah masok ke sukan Olimpik jua.
Maknanya: Jangan macam bagus....pasal yg macam bagus tu selalunya tak bagus.

Peribahasa: Biar putih tulang jgn putih muker.
Maknanya: Kalau surat beranak dah letak orang Melayu jgn eksen nak jadi Mat Salleh plak... be proud of what you are.

Peribahasa: Kalau tidak ader angin masakan satu LRT boleh bau busuk?
Maknanya: Ada orang kentotlah tu...

Peribahasa: Seperti kacang luperkan mamak kacang putih.
Maknanya: Orang yg tak sedar diri....tak kenang jasa baik orang yg muler-muler memfofularkan dia.

Peribahasa: Ader udang di sebalik udang lain
Maknanya: Jgn sangka yg duduk sorang kat tempat sunyi tu sorang....check betul-betul, mesti ader sorang lagi kat bawah ke....kat tengah ke...tengah baring ke.

Peribahasa: Biar mati anak jgn mati pucuk
Maknanya: Kalau dah mati pucuk camner nak dapat anak......btol tak?

Peribahasa: Sudah jatuh ditimpa piano
Maknanya: Nasib malang yg tak agak-agak.

Peribahasa: Hidung tak mancung, gigi pulak yang mancung.

Maknanya: maknernyer . . .

maknernyer................

maknernya.................


Jangan nak tersengeh-sengeh kat depan PC......


Pergi lah buat kerja!!!!!

Gambar sebenar farah nurizzati salleh kini didedahkan

Gambar sebenar farah nurizzati salleh kini didedahkan


salam semua,,,, saye cuma membaca dari sumber,,,, terus saja ke link di bawah
http://cikyanzone.blogspot.com/






Bacaan Tambahan

http://cikyanzone.blogspot.com/
http://suffianzone.blogspot.com/
http://duniamayaabby.blogspot.com/
http://peliksaja.blogspot.com/
http://awathangni.blogspot.com/
http://abahkamu.blogspot.com/
http://opahkamu.blogspot.com/
http://alahaikau.blogspot.com/
http://apekohe.blogspot.com/
http://apacerpa.blogspot.com/
http://opocotko.blogspot.com/
http://politikhariini.blogspot.com/
http://alamakhg.blogspot.com/
http://omakaureferral.blogspot.com/
http://lagumanatu.blogspot.com/
http://hantamjela.blogspot.com/
http://manamautu.blogspot.com/
http://manapunboleh.blogspot.com/
http://ambikhang.blogspot.com/
http://petuamoden.blogspot.com/
http://resepiistemewa.blogspot.com/

Thursday, 20 June 2013

Cerita Lucu: Pak Pandir beli Handphone



Pada suatu hari,ada seorang yang kaya raya tapi buta teknologi namanya Pak Pandir, datang ke Kuala Lumpur. Ia berasal dari sebuah daerah yang sangat terpencil jauh di dalam hutan. Ia datang ke sebuah kedai handphone. "Saya mahu beli handphone yang paling baru, mahal dan canggih", katanya dengan nada sombong. "Ini encik, handphone yang encik inginkan...tapi wang encik cukup ke?", tanya pemilik kedai tidak yakin.

"Ini duit tiga ribu", jawab Pak Pandir. "Tapi handphonenya tak boleh hidup pun?" marah Pak Pandir. "Oh, encik perlu beli sim card ... baru boleh guna". "Saya beli sim cardnya" jawab Pak Pandir. Tak lama kemudian, urusan mereka pun selesai dan Pak Pandir kembali ke kampungnya.

Sesampai di kampung, handphonenya tak boleh digunakan, Pak Pandir rasa marah dan segera pergi ke Kuala Lumpur semula.

"Awak tipu saya ya!!!Handphone saya tak boleh buat panggilan!!!!!!!!!!" marah Pak Pandir. "Oooooo......mungkin tak ada signal encik".
"Saya beli signalnya sekali. Kalau jual handphone jangan lupa jual signalnya sekali"


Cerita Lucu: Jejaka Sempurna


Di salon kecantikan, seorang gadis berkongsi pandangannya tentang jejaka idamannya bersama teman-temannya.

"Jejaka yang ku kawini itu mestilah bersinar apabila berhadapan dengan sesiapa sahaja. Dia mesti pandai bermain muzik dan pandai menyanyi. Dia pandai berjenaka dan disukai ramai. Yang penting, dia mesti selalu berada dirumah!"

Seorang nenek kedengaran perbualan tersebuat dan berkata, "Aduh, senang saja. Beli TV habis cerita!"

Wednesday, 19 June 2013

Perkara yang anda tidak tahu tentang Donald Trump

Donald John Trump (lahir 14 Jun 1946) ialah seorang ahli perniagaan Amerika. Beliau adalah Presiden Amerika Syarikat ke-45 dan terkini. Trump ialah pengerusi dan presiden The Trump Organization. Banyak wang telah dibuat dalam hartanah di Bandar Raya New YorkLas Vegas, dan Bandar Atlantik.  Beliau pernah memiliki pertandingan ratu Miss Universe. Beliau ialah bintang dalam rancangan realitinya sendiri, The Apprentice.
Donald Trump
Donald Trump Pentagon 2017.jpg

Penyandang
Tempoh jawatan 
20 Januari 2017
Naib PresidenMike Pence
Didahului olehBarack Obama

Lahir14 Jun 1946 (umur 71)
Bandar Raya New YorkNew YorkAmerika Syarikat
Parti politikRepublikan (1987–1999, 2009–2011, 2012–sekarang)
Sekutu politik
yang lain
  • Demokrat (2001–2009)
    Pembaharuan (1999–2001)
    Bebas (2011–2012)
PasanganIvana Zelníčková
(kahwin 1977 - 1992)
Marla Maples
(kahwin 1993 - 1999)
Melania Knauss
(kahwin 2005)
AnakDonald Trump Jr.
Ivanka Trump
Eric Trump
Tiffany Trump
Barron Trump
KediamanRumah Putih
Alma mater
Pekerjaan
TandatanganDonaldJTrump
Laman webLaman web Rumah Putih
Twitter Presiden
Twitter peribadi
Pada bulan Jun 2015, Trump mengumumkan bahawa beliau akan bertanding untuk Presiden Amerika Syarikat pada pilihan raya presiden 2016. Pada pertengahan bulan Julai, undian pendapat itu menunjukkan Trump ialah pendahulu dalam bidang Republikan. Perkara ini adalah benar walaupun banyak menerima kritikan daripada parti kerana komen beliau mengenai pendatang tanpa izin, Islam, dan ISIS. Kempen beliau telah mendapat banyak sokongan daripada kebanyakannya keluarga kelas pertengahan. Perkara ini telah mendapat tentangan daripada Demokrat, Republikan, ahli perniagaan, beberapa pemimpin dunia dan Paus.
Pada 4 Mei 2016, Trump menjadi calon andaian selepas pencabarnya hanya tinggal, Senator Amerika Syarikat dari TexasTed Cruzdan Gabenor Ohio, John Kasich, digugurkan. Beliau menjadi presiden terpilih Amerika Syarikat pada 9 November 2016, selepas persaingan rapat dengan bekas Setiausaha Negara, Hillary Clinton. Setiap daripada mereka memerlukan 270 undi pilihan raya untuk menang. Trump memperoleh 304 undi, tetapi Clinton mendapat 227 undi sahaja. Beliau telah dilantik sebagai Presiden Amerika Syarikat ke-45 pada 20 Januari 2017. Pada usia 70 tahun, Trump ialah orang yang tertua yang pernah menjadi Presiden Amerika Syarikat.

INFO: Sesuatu yang anda tak tahu tentang David Beckham




David Robert Joseph Beckham OBE/ˈbɛkəm/[3] (lahir 2 Mei 1975)[2] merupakan bekas pemain bola sepak profesional Inggeris. Dia pernah bermain untuk Manchester UnitedPreston North EndReal MadridMilanLos Angeles GalaxyParis Saint-Germain, dan Pasukan kebangsaan England dimana dia memegang rekod penampilan terbanyak untuk posisi selain daripada penjaga gol.[4] Dia merupakan pemain Inggeris pertama untuk memenangi kejuaraan liga di empat negara, England, Sepanyol, Amerika Syarikat dan Perancis. Dia mengumumkan persaraannya di akhir musim 2012–13 dan, pada 18 Mei 2013, dia bermain perlawanan terakhirnya sepanjang 20 tahun karier.[5]

Maklumat peribadi
Nama penuhDavid Robert Joseph Beckham[1]
Tarikh lahir2 Mei 1975 (umur 42)[1][2]
Tempat lahirLeytonstoneLondon, England
Ketinggian6 ka 0 in (1.83 m)[1]
Posisi permainanPemain tengah
Kerjaya remaja
Tottenham Hotspur
Brimsdown Rovers
1991–1993Manchester United
Kerjaya senior*
TahunPasukanKmncln(Gol)
1992–2003Manchester United265(62)
1994–1995→ Preston North End (pinjam)5(2)
2003–2007Real Madrid116(13)
2007–2012Los Angeles Galaxy98(18)
2009→ Milan (pinjam)18(2)
2010→ Milan (pinjam)11(0)
2013Paris Saint-Germain10(0)
Jumlah523(97)
Pasukan kebangsaan
1992–1993England B183(0)
1994–1996England B219(0)
1996–2009England115(17)
* Kemunculan kelab senior dan gol dikira untuk liga tempatan sahaja .
† Kemunculan (Gol).
Karier profesional Beckham bermula di Manchester United, dimana dia membuat penampilan sulung untuk pasukan utama pada tahun 1992 ketika berumur 17 tahun.[6]Bersama United, Beckham memenangi kejuaraan Liga Perdana Inggeris enam kali, Piala FA Inggeris dua kali, dan Liga Juara-Juara Eropah pada tahun 1999.[6] Dia kemudiannya bermain selama empat musim untuk Real Madrid,[7] memenangi kejuaraan La Liga ketika musim terakhirnya bersama kelab itu.[8] Pada bulan Julai 2007, Beckham menandatangani kontrak lima tahun bersama kelab Major League Soccer, LA Galaxy.[9]Semasa menjadi pemain Galaxy, dia bermain secara pinjaman di Itali dua kali bersama Milan pada tahun 2009 dan 2010. Beckham merupakan pemain bola sepak Britain pertama untuk bermain dalam 100 perlawanan Liga Juara-Juara.[6]
Di peringkat antarabangsa, Beckham membuat penampilan sulung untuk England pada 1 September 1996, ketika berumur 21 tahun. Dia merupakan kapten untuk England selama enam tahun dimana dia bermain 58 kali sepanjang tempoh itu.[10][11] Secara keseluruhan, dia membuat 115 penampilan, beraksi dalam tiga kejohanan Piala Dunia FIFA(19982002 dan 2006) dan dua kejohanan Piala Eropah UEFA (2000 dan 2004).
Terkenal dengan hantaran bola dan sepakan percuma melentur, dia telah dua kali mendapat tempat kedua untuk Pemain Terbaik Dunia FIFA, dan pada tahun 2004 dia dinamakan dalam FIFA 100 sebagai salah seorang pemain terhebat di dunia yang masih hidup.[12][13][14] Secara konsisten disenaraikan sebagai salah seorang ahli sukan dengan pendapatan tertinggi, pada tahun 2013, Beckham disenaraikan sebagai pemain dengan pendapatan paling tinggi di dunia, dengan pendapatan lebih $50 juta dalam tempoh 12 bulan.[15]
Dia berkahwin dengan Victoria Beckham sejak tahun 1999, dan mereka mempunyai empat orang anak.[16] Anak sulung Beckham, Brooklyn bermain untuk Arsenal Bawah-16.[17]Pada bulan Februari 2014, MLS mengumumkan Beckham dan sekumpulan pelabur akan memiliki sebuah pasukan di Miami, yang akan mula bermain pada tahun 2016 atau 2017.[18]
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KLIK JANGAN TAK KLIK

Tingkatkan trafik anda di sini

My Bloglist